۲۲ آبان, ۱۳۹۷

پریدن از خواب با استرس | در صورت رو به رو شدن با این شرایط، چه کنیم؟

  • 3 ماه قبل
لطفا به ما امتیاز دهید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

پریدن از خواب با استرس

پریدن از خواب با استرس | در صورت رو به رو شدن با این شرایط، چه کنیم؟

پریدن از خواب با استرس

پریدن از خواب با استرس

پریدن از خواب با استرس در نیمه شب سبب آشفتگی می شود . فرد مظطرب، آشفته و نگران می شود و امکان خواب دوباره و برگشت به تختخواب برای او وجود ندارد .البته فرد مجبور به بیدار نشستن در تمام شب نیز نخواهد بود .در این مقاله قصد داریم به چگونگی آشفتگی خواب در اثر اضطراب و استرس و مقابله با آن بپردازیم .

به طور ساده بدن نسبت به محرک های استرس و اضطراب در هر زمان بدون نگرانی واکنش نشان می دهد . چه در حال دیدن تلویزیون در روز و یا خواب در طول ،شب ضمیر ناخودآگاه کاملا فعال است . درحالی که با استرس طی ساعت ها بیدارماندن در حال انجام کاری همچون انجام یک پروژه ی بزرگ  و یا سفری که فردا صبح در پیش دارید هستید ذهن می تواند این استرس را منتقل کرده و فرد را دچار ترس و نگرانی حتی بعد از اتمام کار و یا حل مشکل نماید . نتیجه نهایی : پس از تلاش برای آرام بودن و رفع استرس نسبت به کار مورد نظر باز هم در نیمه شب با استرس از خواب بیدار می شویم .

به هنگام بیدارشدن در نیمه شب مشکل بزرگ و بزرگتر خواهد شد. فرد در اثر نگرانی راجع به چیزی بیدار شده بعد از آن نگران کم خواب می شود و همین طور نگرانی ها در تمام طول شب ادامه می یابند .پس چه باید کرد ؟در ادامه به چند نکته راجع به آن می پردازیم :

  • بیدارشده و تختخواب را ترک کنید .در صورتی که فکر میک نید دوباره خواب به سراغتان می آید در تخت بمانید . اگر از بی خوابی رنج می برید ، بیدارشده و بر روی صندلی نشسته و یا اتاق خود را ترک کنید .
  • حواستان را پرت کنید . مطالعه سبک با نور کم ، نوشیدن یک فنجان شیرگرم، یک میان وعده سبک، تماشای خیابان از کنار پنجره و یا هر فعالیت دیگری از این قبیل موثر خواهند بود . هرچیزی که سبب دورشدن افکار و احساسات منفی که دراثر ترس زودگذر ایجاد شده اند نیز موثر خواهد بود .همچنین اشاره، توجه و توصیف اشیاء اطرافتان می تواند سبب برقراری آرامش در فرد شود .
  • آرام باشید و آرام بمانید .این راحتترین و آسانترین راه است. برگشت به خوابی آرام، مستلزم تلاش برای آرام شدن و آ رام ماندن و بی توجهی نسبت به ترس و اضطراب است تا استرس خود بخود از بین رفته و بدن و ذهن به حالتی طبیعی و نرمال برسد. برخی افراد با مدیتیشن که ایده خوبی برای این منظور است آرام می شوند .یافتن راه هایی برای آرام شدن و رها سازی ذهن نیز می تواند برای فرد موثر واقع شوند.
  • مقاومت در برابر وسوسه چک کردن زمان و ساعت .اغلب افراد فکر می کنند چک کردن زمان کارخوبی است اما سعی کنید این کار را انجام ندهید.نگاه کردن به ساعت مخصوصا به هنگام تاریکی در شب، نتیجه ی معکوس و غیرعادی در پی خواهد داشت و موجب می گردد تا استرس افزایش یافته و امکان برگشت به خواب را کاهش می دهد .

درصورت مواجهه جدی با مشکل بیداری در شب و یا بیدار شدن از خواب با استرس با پزشک خود مشورت کنید و یا تست خواب بدهید .راه هایی موثر به سمت داشتن خوابی آسوده و آرام وجود دارند .

پریدن از خواب با استرس

 

منبع : لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *